Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013

Διαχείριση της Πτερόρροιας



Η πτερόρροια για τα καναρίνια μας είναι μια διαδικασία κατά την οποία πρέπει να "χάσουν" και να επανακτήσουν το πτέρωμά τους. Η απώλεια και η επανάκτηση των φτερών, διαρκεί περίπου 1-2 μήνες έως ότου ολοκληρωθεί.

Η πτερόρροια στο ενήλικο καναρίνι αρχίζει με την πτώση των πούπουλων από τα φτερά πτήσης, συνεχίζει στις δύο πλευρές του σώματος και ολοκληρώνεται στο λαιμό και το κεφάλι. Περίπου 2.000 πούπουλα χάνονται και επανακτόνται σε αυτήν την περίοδο. Έχω δει μερικά καναρίνια να εισέρχονται σε αυτή τη διαδικασία τόσο γρήγορα, που η πτήση από τον πάτο του κλουβιού έως τοην ψηλότερη πατήθρα να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη.

Πώς μπορούμε λοιπόν να κάνουμε την πτερόρροια όσο το δυνατόν ευκολότερη για τα καναρίνια μας; Η γρήγορη και απλή απάντηση είναι μια θρεπτική διατροφή. Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, είναι απαραίτητη για να συμβάλει στην επανέκφυση όλων αυτών των χαμένων φτερών.

Τα φτερά αποτελούνται κυρίως από πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από 21 διαφορετικά αμινοξέα. Τα 2 ουσιαστικά αμινοξέα (Λυσίνη και Μεθονίνη) είναι ιδιαίτερα σημαντικά κατά τη διάρκεια της πτερόρροιας. Αυτά τα δύο αμινοξέα βρίσκονται συνήθως σε μικρή ποσότητα στις περισσότερες δίαιτες για πουλιά.

Τα καναρίνια χρειάζονται επίσης αυξημένα ποσά ενέργειας, βιταμινών, λιπαρών και μεταλλικών στοιχείων για να μεγαλώσουν γρήγορα τα νέα τους φτερά και να επανακτήσουν το σθένος τους. Με την χορήγηση της κατάλληλης διατροφής, το πουλί είναι σε θέση να ρίξει και να αντικαταστήσει τα φτερά γρηγορότερα και να παραγάγει τα δυνατά, σφιχτά φτερά που θα το εξυπηρετούν καλά το ερχόμενο έτος.
 Μερικές πηγές καλής διατροφής
 Φυτρωμένοι ή μουλιασμένοι σπόροι

Να είστε προσεκτικοί όσον αφορά στην αλλοίωση. Κατά τα άλλα, ο βλαστημένος ή ο μουλιασμένος σπόρος είναι άριστη πηγή πρωτεϊνών.
 Γύρη μελισσών

Μια από τις πιο πλήρης διαθέσιμες πηγές πρωτεΐνης είναι η γύρη μελισσών.
 Βρασμένο αυγό, τροφή για νεοσσούς

Το σφιχτοβρασμένο αυγό και η τροφή για νεοσσούς του εμπορίου, είναι καλές πηγές πρωτεϊνών. Να είστε προσεκτικοί με το βρασμένο αυγό τον ζεστό καιρό (αλλοιώσεις).

Λαχανικά

Μην ξεχνάτε τα σκούρα πράσινα λαχανικά. Τα λαχανικά περιέχουν υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης σε αντίθεση με αυτό που πιστεύετε.

Ορυκτή άμμος

Η πολύ εύπεπτη ορυκτή άμμος παρέχει ασβέστιο και άλλα μέταλλα, απαραίτητα για την ανάπτυξη των φτερών.

Σπασμένα Κοχύλια

Πολύ καλή πηγή ασβεστίου και ιωδίου

Κόκαλο σουπιάς

Πηγή ασβεστίου και ιχνοστοιχείων.

Ιχνοστοιχεία

Τα ιχνοστοιχεία είναι σημαντικά για την ανάπτυξη των φτερών. Συμπληρώματα διατίθενται στο εμπόριο.

Συμπληρώματα βιταμινών

Ένα εμπορικό προϊόν είναι χρήσιμο σαν διατροφικό συμπλήρωμα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Αλλοι τρόποι για να βοηθηθούν τα καναρίνια μας κατά την πτερόρροιά τους, είναι η άσκηση και το μπάνιο. Παρέχετε άφθονο χώρο στα καναρίνια σας για να πετούν και μην τα έχετε στριμωγμένα. Το καθημερινό μπάνιο είναι επίσης χρήσιμο. Τα λουτρά βοηθούν στην πτώση των παλαιών φτερών και "προκαλούν" την περιποίηση με το ράμφος των νέων. Η περιποίηση με το ράμφος εξαπλώνει τα φυσικά έλαια που παράγει το καναρίνι σε όλα τα φτερά, δίνοντας έτσι μια υγιή γυαλάδα.

Παρέχοντας στα καναρίνια σας μια σωστή, θρεπτική διατροφή, άσκηση και μπάνια, θα τα βοηθήσετε να είναι έτοιμα για τον υπόλοιπο χρόνο, υγιή και με όμορφο φτέρωμα.

By Darrell Horst